Ga naar de inhoud

3 essentiële tips voor een goede online marketing

Veel ondernemers gaan enthousiast met hun online marketing aan de slag, maar merken al gauw dat dit ingewikkelder is dan het lijkt. Er zijn ontzettend veel zaken waar ze op moeten letten en al die moeilijke termen maken het ze niet makkelijker. Daarom is het in veel gevallen slim om de hulp in te schakelen van een professional, zoals dit online marketing bureau Rotterdam. Liever eerst zelf aan de slag? Lees dan de drie essentiële tips voor een goede online marketing in dit artikel en doe er je voordeel mee!

 

1. Doe een zoekwoordenonderzoek

We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om een zoekwoordenonderzoek te (laten) doen. Er zijn verschillende programma’s waar je dat mee kunt doen, en vaak hebben ze een gratis versie. Wat je in feite doet is onderzoeken op welke zoektermen mensen vaak zoeken, waardoor je veel beter weet hoe je je content moet vormgeven. Een zoekwoordenonderzoek geeft je een inschatting van het zoekvolume van een keyword en hoe moeilijk is om er hoog mee te ranken. Er zijn ook programma’s die tevens de intentie van de gebruiker die op deze term zoekt laten zien. Dit kan het opzoeken van informatie zijn, maar iemand kan ook de intentie hebben een product te kopen. Speel daar met je content op in!

 

2. Wees consistent in je online marketing

Veel ondernemers ‘doen eigenlijk maar wat’, wat inhoudt dat ze allerlei verschillende strategieën naast elkaar gebruiken. Dit is absoluut af te raden. Het is veel beter om je constant op dezelfde manier te uiten als het om je product of dienst gaat, en zo herkenbaarheid creëert. Alleen zo kunnen mensen jouw bedrijf op merk namelijk leren kennen. Als je constant een verschillende aanpak hanteert, of bijvoorbeeld de kleuren van je logo steeds wijzigt, begrijpen mensen niks van wat je te bieden hebt. Dit is vanzelfsprekend niet goed voor de connectie met je publiek.

 

3. Focus je op de drie pijlers van SEO

SEO (zoekmachine optimalisatie) rust op drie pijlers, namelijk: Content, Techniek en Autoriteit. Content staat voor de teksten, afbeeldingen en andere elementen op je eigen website, techniek staat voor hoe de website in elkaar zit en of deze goed werkt, en je autoriteit zegt iets over hoe waardevol/populair jouw website is. Als je hoog wilt ranken in zoekmachines, kan het één niet zonder het ander. Je moet dus én een website hebben die perfect in elkaar zit, super snel laadt en een heldere structuur heeft, én super sterke content (geschreven op basis van een zoekwoordenonderzoek) én voldoende links naar je website. Alleen dan zul je het maximale uit je online marketingstrategie halen, maar dat kunnen ze je bij bovenstaand online marketing bureau in Rotterdam natuurlijk ook vertellen.